„Życzenie może sprawić, że marzenia staną się rzeczywistością.” – kompendium Tsubasy RC

Witajcie ;) Zanim zacznę notkę to sprawy organizacyjne ^^

Po pierwsze: zmieniłam nagłówek. Czemu? Hm… można powiedzieć, że jestem ‚perfekcjonistką’ i jeśli coś mi nie odpowiada to staram się to ulepszyć :D Wydaje mi się teraz znacznie lepszy. No i chociaż tego tak bardzo nie widać to poza 2 renderami i napisami to całość składa się głównie z brushy ^^ W życiu jeszcze tylu nie użyłam :)
Po drugie: Dokładnie 18 lipca o ok. 22 skończyłam czytać całą mangę ^^ A 11 prosiłam Was o miesiąc cierpliwości, nieźle nie? xD Eee… ale ja i moje kochane szczęście! Panie z CLAMPa postanowiły sobie przerwę zrobić i new rozdział będzie dopiero 31 :((((
Po trzecie: wraz z zakończeniem mangi uzupełniłam opis Syaorana. Dodałam mi. in. „Główne dane” i kilka informacji, czyli co nasi towarzysze robili od momentu opuszczenia Infinity – poprzez Celes i Nihon, na Clow kończąc. Jego opis – tak jak i reszty, gdy już go napiszę – będzie w miarę regularnie uzupełniany o czym postaram się Was informować :D

A teraz przejdźmy do notki <3

***********

MANGA:

ツバサ-RESERVoir CHRoNiCLE to manga stworzona przez sławną grupę mangaczek – CLAMP. Wydawana jest w Shounen Magazine, oczywiście w Japonii. Jak do tej pory wyszło 194 rozdziały oraz 24 tomy. Liczba stron jest przeróżna, a różnica się znacznie waha.
Licencje wykupiło kilka krajów, niestety Polska się wśród nich nie znalazła.
Tytuł oznacza: „Kronika Rezerwuaru Skrzydeł” (mniej więcej)

ANIME:

Anime pod tytułem Tsubasa Chronicles jest adaptacją mangi  ツバサ-RESERVoir CHRoNiCLE. Została stworzona przez studio Bee Train. Pierwsza, jak i druga seria liczy sobie 26 odcinków. 1 Opening to „Blaze”, endnig natomiast – „Loop”. W dalszej części wita nas „It’s”, a żegna „Kazemachi Jet”. Ścieżka dźwiękowa jest niezwykle dopracowana i miła dla ucha, wykonana przez Yuki Kajiurę. Na obsadę także nie można narzekać.
Tak czy siak pierwsza seria bije na łeb drugą. Dlaczego? Seria nr 2 jest w połowie przepełniona fillerami, przez co odcinki 43-52 mogą niekiedy zanudzić na smierć ;/ Oczywiście mowa o czytelnikach mangi, gdyż wątpię, że ktoś kto jej nie zna, się połapie, że to nie zostało wymyślone przez CLAMP.
Kreska postaci jest troche… hmm… „dziecinna” w porównaniu z mangą czy z OAV (ale o tym nastepnym razem). A kolory? Są w porządku, miło się je ogląda.
Jednak myślę, że fabuła oraz cudna ścieżka dźwiękowa może zrekompensować wszystkie niedoskonałości! ;)
W naszym kraju licencje wykupił HYPER.

Seiyuu:
Miyu Irino – Syaoran
Yui Makino – Sakura
Daisuke Namikawa – Fay
Tetsu Inada – Kurogane
Mika Kikuchi – Mokona

Studio:
Bee Train, Production I.G.

Autor:
CLAMP

Projekt:
Minako Shiba

Reżyser:
Koichi Mashimo

Scenariusz:
Hiroyuki Kawasaki

Muzyka:
Yuki Kajiura

*****

Aaa… fabuła mangi&anime następnym razem. Dam także podobny opis do tego, tylko najkrótszego filmu jaki widziałam i OAV.
Tekst tradycyjnie napisany przeze mnie, więc proszę nie kopiować. Informacje dotyczące Studia, Projekty, Reżyserii, Scenariusza i Muzyki wzięłam ze strony Tanuki, natomiast Seiyuu z Flimwebu.

No to to by było na tyle ^^ Pozdrowionka dla ~Sakury~ i Hiyori.
Sayonara ^^

EDIT: 21 XII 2008r., 17 VII 2009r.
/opisy
/błędy

Skomentuj

