„Życzenie może sprawić, że marzenia staną się rzeczywistością.” – kompendium Tsubasy RC

1 urodziny bloga!

Przyznaję, że zabranie się za tą notkę zabrało mi trochę czasu. Głównie dlatego, że aby wszystko opisać potrzeba sporo czasu, a ja jestem dość niecierpliwą osobą. Pozbieranie całej masy materiału w kilkunastu zdaniach na pewno nie jest prostym zadaniem, postaram się jednak wszystko zgrabnie opisać. Przecież 1 urodzin nie obchodzi się ot tak…

Bloga założyłam po mojej sesji z anime Tsubasa Chronicle. Byłam nim dosłownie oczarowana – pomyślałam więc, „czemu by nie?”. I tak 10 lipca podjęłam ostateczną decyzję. Pierwszym i najważniejszym problemem na tej drodze był adres. Okazało się wtedy, że różne nazwy, które przychodziły mi do głowy były już zajęte. Więc skoro japoński tytuł i przeróbki nie wypalił, a na siłę wciskanie imienia bohatera było bez sensu (wg mnie), więc co zrobić? Przeglądając wikipedię (tak, starą dobrą wikipedię xD) doszłam do wniosku, że można by dać polską wersję nazwy. I tak powstała „Kronika-Rezerwuaru-Skrzydel.blog.onet.pl”. Ale długie to i niezaznajomieni z tematem raczej nie będą w stanie go zapamiętać, więc powstał o wiele krótszy adres, którego o wiele chętniej używam, czyli „Kronika-Skrzydel.cay.pl” :]

Szablon to kolejna rzecz, z którą był kłopot… A nie, ja zawsze mam jakieś problemy, zwłaszcza na początku ^^ Ilość layoutów była ogromna, ale ja uwielbiam bawić się w grafika. Dokładniejsza lista blogowych szablonów w dziale Blogowe szablony (a nie masło maślane?).

No dobrze, mamy już założonego bloga z szablonem, przydałoby się napisać jakąś pierwszą notkę. I tak 11 lipca 2008r. takowa się pojawiła. Po kolejnej notce, długaśnej biografii Syaorana, którą pisałam z wielkim entuzjazmem, nastąpiło pytanie: „I co dalej?”. Najpierw postanowiłam skupić się na przedstawieniu samej pracy CLAMPa. A potem, gdy skończyłam borykać się z mangą, zaczęły się opisy rozdziałów, które chętnie kontynuuje aż do dnia dzisiejszego.

Niestety początkowe podekscytowanie szybko minęło i pojawiły się poważne problemy z moją „twórczością”. Zdarzały się nawet miesięczne przerwy, a notki same w sobie były bardzo króciutkie – zawierały bowiem tylko ten opis, w dodatku odwalony „na odczep się”. Najdłuższą okazała się być ta z 1 lipca. Pierwszy raz się z czymś postarałam! Potem znowu pod górkę… aż do świąt! Zawarłam w tamtej notce wpis:
„(…)Ale teraz postanowiłam, że zajmę się tym blogiem jak należy! To moje Noworoczne postanowienie.(…)”
I tak oto staram się je spełniać aż do teraz. Staram się by przynajmniej raz w tygodniu ta notka się pojawiła. Małymi kroczkami wszystko uporządkować, powoli, ale regularnie. To było najlepsze wyjście dla ledwo zipiącego bloga. I jak się okazuje – również i dla mnie. Nie mam potem na głowie tego, że muszę wreszcie napisać notkę, bo potem znowu wyjdzie na to, że 1 przerwy itp. Z czasem nawet notki zaczęły nabierać na długości… ;] Co prawda, kilka ostatnich newsów było nieregularnie, ale wszystkie sprawy sprawiły, że potem nie miałam już ochoty pisać. Poza tym, manga&anime nadal są dla mnie strasznie ważne :-)

Obecna struktura pisania (zmienna, ale zazwyczaj taka sama… chociaż nie wiem dlaczego ;]):
1. Coś ode mnie
2. Opis rozdziału, o ile jest
3. Jakieś przemyślenia po rozdziale
3.5. Jeśli jest np. nowy lay, to tu coś piszę…
4. Newsy
4.5. Jak mi się chce – co słuchałam pisząc
5. Zakończenie.

I wychodzi długa notka…

Blog ten ma też symboliczne, dla mnie, znaczenie. Tsubasa była mangą, która zapoczątkowała moją – od prawie roku niezmienną – miłość do pań z CLAMPa. Jest ona nadal moją ulubioną serią, a sama strona jest moim pierwszym blogiem, który przed urodzinami trzyma się bardzo dobrze! To niebywały sukces, a moje przywiązanie do niego sprawiło, że nawet w „złych” chwilach nie przeszła mi przez myśl zawiecha. I na pewno gdyby przyszło mi się z nim pożegnać bym się chyba popłakała ;]

***

W pisaniu bloga bardzo ważną, a w zasadzie najistotniejszą rzeczą są jego czytelnicy. I to właśnie do Was kieruję zasługę istnienia tego dziadostwa ^^ Szczególne podziękowania wędrują do:

Sakury Kinomoto – byłaś pierwszą osobą, która coś tu napisała, poprosiła i ciągle zaglądała. Nie wiem co się teraz z Tobą stało, ale miło by było, gdybyś wróciła do blogowania :)
~SaKuRy~HiMe~ – jesteś ze mną od 3 notki aż do teraz! Dzięki Tobie zabrałam się za oglądanie CCSakury! Thanks! A poza tym piszesz ostatnio świetne notki z rozbrajającymi tekstami! Oczywiście w dobrym znaczeniu.
Hiyori – byłaś i się zmyłaś. Oj, brakuje mi tego opowiadanka twojego ślicznego… Ale zaglądałaś tutaj i tak praktycznie od początku i za to zasługujesz na podziękowania z mojej strony.
–  Emi-chan – zaglądasz tu od połowy października ;] I nawet jeśli nie prowadzisz już TR, to i tak miło, że tu wpadasz ;)
Ai-Hime – próbowałam znaleźć datę „wstąpienia w szeregi KRS” i wyszło na to, że data przypada na okres ferii świątecznych ^^ Gwiazdkowy prezent od księżniczki Miłości (:
Yuuki-chan – …czyli ubolewanie nad Tsubasą, a potem także nad biednym Lulu ;( A teraz? Yuuki-chan, zaginęłaś w akcji?!
Kira Asai – co prawda bloga już nie prowadzisz (akurat tego), ale pisałaś całkiem sympatyczne opowiadanko ^^ Zacznij bazgrać coś nowego, oki?
– Mii-chan – chociaż na początku trochę nam ta „znajomość” nie wychodziła i przez konflikt interesów jakoś do porozumienia dojść nie mogłyśmy, to wielkie dzięki za całe to nabijanie komentarzy ^^ Krótkie, ale na temat ^.^
Shouri – zawsze byłam fanką Twojego bloga ^^ Najpierw „cichą”, a potem odważyłam się coś skomentować… Potem znowu coś, i znowu… I chociaż zaglądasz tutaj od bardzo niedawna, to i tak wielkie dzięki za te mini-referaty. Miło znać kogoś, kto rozpisuje się co najmniej jak ja ;}

I tym sposobem doszliśmy do końca mojej listy. Ale i tak dziękuję każdemu, kto zainteresował się tym blogiem i postanowił go chociaż poprzeglądać! Jestem za to wdzięczna!

18 października ubiegłego roku Emi-chan napisała:
„(…)Ja osobiście myślałam, że ty ten blog opuściłaś xDD, ale dobrze, że się myliłam ^^.”
Życzę sama sobie (XD), żeby więcej tego typów stwierdzeń nie było… i nie tylko u mnie ^.^

***

A teraz coś z nowości na blogu.
Oczywiście najbardziej rzuca się urodzinowy szablonik ^_^ Poszłam na łatwiznę, zdając się na prościznę, ale tego rendera C4D nie mogłam sobie odmówić. Chyba zrobię dodatkowy po nim, żeby nie wracać do tego Fayowatego. A poza tym nie wiem, czy w ogóle nie zostawię go na więcej niż na ten tydzień. Chociaż wszystko się może zdarzyć. No bo w końcu to ja… ^^”

Nowością jest również większa liczba linków, z tego wszystkie powinny być ok – sprawdzałam i nieaktualne pousuwałam.

Ważny jest także „Test wiedzy o Tsubasa -RESERVoir CHRoNiCLE-„, który zrobiłam w sumie z własnej nudy. Znajduje się on pod >.TYM.< adresem, a także w Menu. Myślę, że dobrym rozwiązaniem byłoby w nazwie napisać adres bloga/nick. Przewidziane dyplomiki, ale potrzebuje potwierdzenia pod testem w notce. Zresztą… więcej w tamtym temacie ;]

W przygotowaniu:
a) opisy postaci .obrazkowa forma. – status: upload obrazków
b) galeria – Syaoran – status: upload obrazków
c) galeria – Syaoran x Sakura – status: upload obrazków
d) krótkie opisy postaci, te a’la Wikipedia – status: pomysł…

I na razie to koniec. To oczywiste, że będzie się to zmieniać, a jak dam wszystkiego za dużo, to z automatu mówię Wam, że nie zrobię nic, bo mi się nie będzie chciało xD

***

Na tym zakończyłabym tą notkę, następna prawdopodobnie tradycyjnie we wtorek.

A w niej:
– Tsubasa chp. 224
– Tsubasa i czarnaMokona ~ zwycięzcy
– Tsubasa 2 na Hyperze?! Podsumowanie
– Seiyuu: Mokona
– Tradycyjne newsy…

…i może coś jeszcze dorzucę.

A na chwilę obecną żegnam Was z moim cudnym soundtrackiem do Pandora Hearts *_* Od wczoraj zakochałam się w tym ^^ Chociaż nie martwcie się (ha, dobre! Jakby się ktoś martwił XDDDDDDDD), ten do Tsubasy dalej lubię ;]

Pozdrowionka ;*
~ Nati ~

Skomentuj

